Het leven kan duur zijn en soms is het moeilijk om alle rekeningen te betalen. Een betalingsachterstand kan leiden tot hoge incassokosten en mogelijk zelfs schulden. Woonstad Rotterdam (en dus ook Stadswonen Rotterdam*) werkt daarom sinds april 2018 in een pilot samen met de gemeente Rotterdam, Woonbron, Vestia, Evides, Eneco, Nuon, VGZ en Zilveren Kruis Achmea.
Hiermee willen we voorkomen dat huurders met een betalingsachterstand uiteindelijk in de financiële problemen raken. Het betreft een pilot voor de postcodegebieden 3073, 3078, 3079 en 3081. De pilot loopt t/m 31 december 2018.
Meer grip op je inkomsten en uitgaven
Als je een betalingsachterstand hebt van maximaal twee maanden, dan melden wij dit bij de gemeente Rotterdam. Zij nemen contact met je op om te kijken of ze je kunnen ondersteunen meer grip te krijgen op je inkomsten en uitgaven. Als je dat wilt, begeleiden zij je of verwijzen je door voor andere ondersteuning, zoals een betalingsregeling of een check of je inkomen past bij je situatie. Deze ondersteuning kost tijd. Daarom krijg je een maand uitstel van betaling voor je openstaande rekeningen bij ons.
Op tijd actie ondernemen
Om hoge incassokosten en schulden te voorkomen is het belangrijk dat je op tijd actie onderneemt. Heb je een betalingsachterstand van maximaal twee maanden? Dan geven wij je gegevens aan de gemeente Rotterdam door. Zij nemen contact met je op.
Je kunt uiteraard ook zelf contact opnemen voor een afspraak of meer informatie via gemeente Rotterdam, Bureau Frontlijn: Paul Hermenet via 06-53404133, p.hermenet@rotterdam.nl of Ouiam El-Bouchtaoui via 06-12572673, o.elbouchtaoui@rotterdam.nl.
*Stadswonen Rotterdam is onderdeel van Woonstad Rotterdam