De site van Stadswonen Rotterdam maakt gebruik van cookies. Dit venster niet meer tonen.

Zelf regelen

Zelf online je woonzaken regelen

Bij Stadswonen Rotterdam regel je veel zaken zelf online, zoals het melden van een reparatie, je huur betalen en het aanvragen van onderverhuur.

Als huurder log je in op MijnStadswonen. Dit is jouw eigen online omgeving waar je veel woonzaken regelt. Ontdek hieronder wat je allemaal kan regelen en bekijken.

In MijnStadswonen wijzig je gemakkelijk je contactgegevens. Je vult hier ook gegevens zoals je studie of inkomen in. Zorg dat deze actueel zijn, zodat we je kunnen matchen met het juiste aanbod als je op zoek bent naar een andere woonruimte van ons.

Ook zie je in MijnStadswonen hoe je huur is opgebouwd en kan je een kopie van je huurovereenkomst opvragen. 

In MijnStadswonen vind je een overzicht van betaalde en openstaande rekeningen. Ook kan je hier de betaaldatum aanpassen. Standaard wordt de huur op de eerste dag van de maand afgeschreven. Je kan dit aanpassen naar 5 dagen later of eerder. Wat voor jou het beste uitkomt. 

In sommige gevallen mag je jouw woonruimte onderverhuren. Hiervoor vraag je toestemming via MijnStadswonen

Reparatie melden

Soms gaat er wel eens iets kapot in je woning of in de gezamenlijke ruimte. Reparaties die je zelf kan doen en die voor jouw rekening komen, hoef je niet te melden. In de Onderhoudswijzers zie je in het overzicht per onderdeel wie verantwoordelijk is en voor wie de kosten zijn.

Is de reparatie voor ons? Dan meld je dit via MijnStadswonen, via WhatsApp of door ons te bellen:

  • MijnStadswonen: log in, klik op ‘reparatie melden’ en vul het formulier in.
  • WhatsApp: stuur een bericht naar 0229-255039. Sla dit nummer op om snel en gemakkelijk een gesprek te starten.
  • Bellen: via 010 24 56 700. Voor standaard werkzaamheden maken wij een afspraak. Bij spoedgevallen zoals lekkage van gas- of waterleidingen of stormschade komen we direct in actie.

Als je de huur (tijdelijk) niet kan betalen, kan je een betalingsregeling aanvragen via MijnStadswonen.

In MijnStadswonen maak je een melding van een klacht of als je overlast ervaart in je omgeving. 

Je huur zeg je op via MijnStadswonen. Let hierbij goed op de opzegtermijn, de overlappende huurperiode, de huurprijs en eventuele kosten.