De site van Stadswonen Rotterdam maakt gebruik van cookies. Dit venster niet meer tonen.

Zelf regelen

Zelf online je woonzaken regelen

Bij Stadswonen Rotterdam regel je veel zaken zelf online, zoals het melden van een reparatie, het aanvragen van onderverhuur en het opzeggen van de huur.

Als huurder kan je inloggen op MijnStadswonen. Dit is jouw eigen online omgeving waar je veel zaken regelt. Heel handig, want je hebt waar je ook bent 24/7 toegang tot jouw woonzaken. Ontdek hieronder wat je allemaal kan regelen en hoe je dit doet.

In MijnStadswonen wijzig je gemakkelijk je contactgegevens. Je vult hier ook gegevens zoals je studie of inkomen in. Zorg dat deze actueel zijn, zodat we je kunnen matchen met het juiste aanbod als je op zoek bent naar een andere woonruimte van ons.

In MijnStadswonen vind je een overzicht van betaalde en openstaande rekeningen. 

In sommige gevallen mag je jouw woonruimte onderverhuren. Vraag hiervoor toestemming via MijnStadswonen

Soms gaat er wel eens iets kapot in je woning of in de gezamenlijke ruimte. Reparaties die je zelf kan doen en die voor jouw rekening komen, hoef je niet te melden. In de Onderhoudswijzers zie je in het overzicht per onderdeel wie verantwoordelijk is en voor wie de kosten zijn.

Is de reparatie voor ons? Dan meld je dit via MijnStadswonen, via WhatsApp of door ons te bellen:

  • MijnStadswonen: log in, klik op ‘reparatie melden’ en vul het formulier in.
  • WhatsApp: stuur een bericht naar 0229-255039. Sla dit nummer op om snel en gemakkelijk een gesprek te starten.
  • Bellen: een reparatie kan je 24/7 melden via 010 24 56 700. Voor standaard werkzaamheden maken wij een afspraak. Bij spoedgevallen zoals lekkage van gas- of waterleidingen of stormschade komen we direct in actie.

Je huur zeg je op via MijnStadswonen. Let hierbij goed op de opzegtermijn, de overlappende huurperiode, de huurprijs en eventuele kosten.