Zelf regelen

De site van Stadswonen Rotterdam maakt gebruik van cookies. Dit venster niet meer tonen.

Zelf regelen

Bij ons regel je veel online, wanneer het jou uitkomt.

Bij Stadswonen Rotterdam kun je veel zaken zelf online regelen of aanvragen, zoals het indienen van reparatieverzoeken, het aanvragen van onderverhuur en het opzeggen van de huur.

Als huurder kun je inloggen op mijn Stadswonen. Dit is jouw eigen online omgeving waar je veel zaken kunt regelen en je wensen voor een woning kunt aangeven. Heel handig, want je hebt waar je ook bent 24/7 toegang tot jouw woonzaken. Ontdek hieronder wat je allemaal kunt regelen en hoe je dit doet.

In mijn Stadswonen wijzig je gemakkelijk je contactgegevens. Je kunt hier ook je wensen voor een woning aangeven. Op basis hiervan kun je ons aanbod filteren, zodat je alleen de door jouw gewenste woningen ziet. Veranderen je wensen? Pas deze dan ook aan in je profiel.

Is er iets kapot in of aan je woning, dan kun je een reparatieverzoek indienen in mijn Stadswonen. Meld je probleem en voeg een foto toe, we nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Let op! Bekijk eerst wie verantwoordelijk is voor het onderhoud of de reparatie. Dit vind je in de onderhoudswijzer die geldt voor jouw woongebouw.

Je huur moet voldaan zijn voor de eerste van de volgende maand. Standaard wordt de huur via automatische incasso betaald. Is dat bij jou niet het geval? Vul dan het formulier machtiging automatische incasso (download) in.

In mijn Stadswonen vind je een actueel rekeningoverzicht met openstaande en betaalde rekeningen.

Betaal je de huur per acceptgiro? Dan kun je in mijn Stadswonen ook de huur betalen via een eenmalige machtiging, IDEAL of creditcard.

Zodra je een huurovereenkomst voor een woning hebt getekend, vervalt je inschrijving. Wil je binnen Stadswonen Rotterdam naar een ander kamer of ander appartement verhuizen Schrijf je dan opnieuw en tijdig in. De eenmalige kosten van deze interne inschrijving bedragen € 15,-. Herinschrijven doe je in mijn Stadswonen. Als huurder met een interne inschrijving bouw je sneller inschrijfduur op dan niet-huurders.

Heb je te maken met overlast? Dit kun je doen:

1. Maak overlast bespreekbaar
Bespreek de overlast met de veroorzaker. Vaak is de veroorzaker zich er niet van bewust.

2. Neem contact op met beheerder of Stadswonen Rotterdam
Woon je in een woongebouw waar de beheerstructuur van toepassing is? Neem dan contact op met de beheerder als stap 1 de overlast niet beëindigt. Woon je in een woongebouw waar geen beheerstructuur van toepassing is, of houdt de overlast na het contact met de beheerder nog steeds aan? Meld dit dan via het formulier in mijn Stadswonen. Stadswonen Rotterdam benadert de veroorzaker van de overlast en bemiddelt indien nodig.

3. Juridische procedure overlast
Wanneer na stap 2 de overlast niet stopt, kan Stadswonen Rotterdam een juridische procedure starten die zal leiden tot de ontbinding van de huurovereenkomst van de veroorzaker.


Registreren overlast

Het is belangrijk dat je de overlast goed vastlegt. Met feiten kunnen we sneller werken aan een oplossing. Geef daarom ook na de melding nieuwe feiten direct door aan Stadswonen Rotterdam. Overlast kun je registeren in mijn Stadwonen.


Onhoudbare overlastsituatie?

Schakel bij een onhoudbare situatie de politie in. De politie is te bereiken op 0900 - 8844 of bel in geval van een noodsituatie 112.


Ananda

Tijdens mijn ‘exchange’ mag ik mijn kamer onderverhuren, hoe relaxed is dat!