Ben je het niet eens met het handelen of nalaten van Stadswonen Rotterdam of van je wooncommissie, dan kan je een klacht indienen.
Onze klachtenprocedure in het kort:
Wanneer we jouw klacht ongegrond verklaren en niet in behandeling nemen, dan informeren we je hierover. Je hoort dan ook waarom we je klacht zo beoordelen. We sturen je een schriftelijke bevestiging van de beslissing en geven advies over je verdere mogelijkheden.
Als je hier geen genoegen mee neemt, dan kan je een afspraak inplannen voor een persoonlijke toelichting. Komen we er samen niet uit? Neem dan contact op met de Geschillenadviescommissie.
Stel dat je niet tevreden bent over de service van Stadswonen Rotterdam. Bijvoorbeeld omdat jouw reparatieverzoek niet correct is afgehandeld. Of omdat er een te hoog huurbedrag van jouw bankrekening is afgeschreven. Wij hebben geprobeerd om samen tot een oplossing te komen, maar dat is niet gelukt. Dan kan jij je wenden tot de Geschillenadviescommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die bemiddelt en adviseert bij geschillen tussen klant en corporatie.
Via de website van de Geschillenadviescommissie kan je toetsen of het geschil door de commissie in behandeling genomen wordt en ook kan je hier je geschil aanmelden.
Als de uitkomst van de klachtbehandeling bij zowel de Stadswonen Rotterdam als bij de Geschillenadviescommissie niet naar tevredenheid is, dan kan je naar de huurcommissie gaan. Leidt dit ook niet tot het gewenste resultaat? De kantonrechter is dan de volgende stap.
Ben je het niet eens met het handelen of nalaten van je wooncommissie, dan kun je een klacht indienen. De procedure in het kort:
Maak je bezwaar of klacht binnen twee weken schriftelijk kenbaar bij je wooncommissie. Je zaak wordt in de eerstvolgende vergadering van de wooncommissie behandeld. Wanneer de wooncommissie jouw zaak ongegrond verklaart, word je hierover geïnformeerd. De reden wordt altijd duidelijk aangegeven. Je krijgt een schriftelijke bevestiging van deze beslissing.
Ben je het vervolgens niet eens met het besluit van je wooncommissie dan kan je binnen twee weken na ontvangst van de beslissing in beroep gaan bij de Commissie Beheerstructuur van Stadswonen Rotterdam. Let wel: Overschrijding van de beroepstermijn maakt een beroep niet-ontvankelijk. Je bezwaar inclusief bijbehorende stukken kan je naar ons mailen met als onderwerp ‘tav de secretaris van de Commissie Beheerstructuur’.