Wij volgen het advies van het RIVM op. Daarom hebben wij onze dienstverlening aangepast om verdere verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Onze balies zijn voorlopig gesloten. Maak een afspraak als je langs wil komen. Kom alleen naar de afspraak als je geen last hebt van griepachtige klachten als verkoudheid, hoesten of koorts.
Door de Coronacrisis zijn veel mensen in de problemen gekomen. Voor iedereen die hulp nodig heeft, bieden wij hulp aan. Verwacht je problemen met betalen, omdat je inkomen bijvoorbeeld daalt? Wacht niet en neem contact op met 010 245 67 00 voor de mogelijkheden.
Laat het weten aan je huisgenoten, de beheerder van jouw gebouw (als je die hebt), en aan onze medewerkers of de aannemer als je een afspraak hebt staan.
Het coronavirus kan worden verspreid via lichamelijk contact. Daarom schudden we tijdelijk geen handen. Ook houden we ten minste anderhalve meter afstand van elkaar.
We laten deze afspraken zoveel mogelijk doorgaan. We nemen van tevoren contact met je op hoe we de bezichtiging het beste kunnen regelen. Centraal staat de zorg voor jouw gezondheid en die van onze medewerkers.
Je kunt reparaties blijven melden, spoedreparaties krijgen voorrang. Het is spoed als schade gevolgen heeft voor de veiligheid, gezondheid of leidt tot meer schade. Spoedgevallen zijn bijvoorbeeld brand, inbraak, gaslucht, verstopte wc’s, een lek in de waterleiding, gaslucht, lekkages van buitenaf, kapotte portiek- of voordeuren, kapotte CV (geen verwarming of warm water), kapotte lift, geen stroom in huis of situaties die gevaar opleveren.
Twijfel je of iets spoed is? Bel ons dan op 010 245 67 00. We bespreken de situatie en kijken samen naar een oplossing.
Groepsbezichtigingen gaan niet door. Hier bellen of mailen we je over. Je kunt de woning zelf bezichtigen, zonder medewerker van Stadswonen. Over het ophalen van de sleutels informeren we je. Nieuwe huurcontracten sturen we op. Met een getekend contract kun je zelf de sleutel van jouw nieuwe woning ophalen. Ook daarover krijg je van ons nadere informatie.
Ja, je mag langsgaan om te hospiteren. Wil je liever op afstand hospiteren, bijvoorbeeld via Facetime of Skype? Overleg dit aan de huidige bewoners.
Zolang er genoeg mensen en materialen bij onze aannemers en bij ons beschikbaar zijn, voeren we volgende onderhoudswerkzaamheden uit:
Woon je in een gebouw waar werkzaamheden gepland zijn en worden die uitgesteld? Of verandert er iets anders in de planning? Dan krijg je van ons zo snel mogelijk bericht.
Wanneer voeren we werk niet uit (in de woning)?
Ben jij of een huisgenoot ziek, kwetsbaar of pas in een risicogebied geweest? En heb je een afspraak met een aannemer? Laat het ons weten via ons telefoonnummer 010 440 8800 op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur. Dan maken we een nieuwe afspraak.
Welke werk heeft voorrang als er te weinig mensen zijn bij ons en onze aannemers?
Daarnaast heeft werk in deze volgorde voorrang:
Het kan dus zijn dat werkzaamheden langer duren dan je van ons gewend bent. Wij vragen je begrip daarvoor.
We hebben helaas opgemerkt dat in een aantal gebouwen nog steeds feestjes en bijeenkomsten plaatsvinden. Dit is absoluut onwenselijk. We sluiten daarom gemeenschappelijke ontmoetingsruimtes af. Dakterrassen laten we vooralsnog open, maar hierbij geldt ook:
We vragen je hierin de tips van het RIVM op te volgen. De beheerders zorgen ervoor dat de gemeenschappelijke ruimtes van de gebouwen extra schoon worden gemaakt. Jij en je huisgenoten blijven verantwoordelijk voor het schoon houden van jullie unit en woonruimtes. Maak de komende weken extra schoon, vooral voorwerpen die vaak aangeraakt worden zoals deurklinken, lichtknoppen en trapleuningen.
Daarnaast is het belangrijk om je overal aan de 1,5 meter afstand te houden, dus ook in je eigen huis, unit en gebouw.
De beheerders van de woongebouwen bekijken zelf hoe zij de uitgifte van de wasmachinemuntjes kunnen organiseren. Neem hierover dus contact op met jouw beheerder.